Egern ejby skole

Trivsel

På Ejby skole er vi meget bevidste om, at faglighed og trivsel går hånd i hånd. Selvom børn og unge er forskellige, har de ét til fælles, nemlig behovet for at føle sig accepteret og værdsat som en del af det faglige og sociale fællesskab. Vi ved, at børn der trives, har størst mulighed for at lære og udvikle sig. God trivsel øger det enkelte barns selvværd og tryghed, og et bevidst arbejde med en klasses trivsel, mindsker mobningen blandt elever. Arbejdet med det enkelte barn og børnegruppen i sin helhed inddrager både forældre og personale. Derfor har Ejby skole valgt at udforme en fælles plan for trivsel, som involverer alle i og omkring skolen.

I vedlagte plan kan bl.a. du finde en oversigt over skolens trivselsfremmende indsatser på alle årgange, skolens antimoppe-strategi, gode råd samt en beskrivelse af forældre og kontaktforældres rolle i trivselsarbejdet.

Trivselsplan 2022_0.pdf

Shape Created with Sketch.